Akabe

Leeftijd:
6 tot 12 jaar

Akabe - anders kan best - en da's bij Scouts Tielt niet anders! In het werkjaar 2023-2024 richt Scouts Tielt een Akabetak op; dat is scoutswerking voor kinderen en jongeren met een fysieke en/of mentale beperking. Akabe is scouting. Kinderen en jongeren leren zelfstandig zijn, uitdagingen aangaan, samenwerken en persoonlijke drempels overwinnen. Spelen, op tocht gaan en technieken leren… dat is Akabe! Natuurlijk wel met wat extra ondersteuning, maar niet zonder grenzen te verleggen!

AKABE IN 2023-2024

Waar en wanneer?

Volgend jaar lanceert Scouts Tielt zijn eigen Akabetak. De eerste activiteit zal plaatsvinden op 16 september van 14u30 tot 16u30. Vanaf dan vindt onze werking om de twee weken plaats. Ze gaat door op het domein Watewy in Tielt.
Met onze Akabetak gaan we ook op dagactiviteit, weekend en misschien zelfs op kamp! Specifieke info hierover zal altijd tijdig met de ouders worden meegedeeld.

Voor wie en door wie?

Wij richten onze Akabewerking naar jongeren tussen 6 en 12 jaar. Voor de rest zijn er geen beperkingen op wie zich kan inschrijven voor onze Akabe!

We hebben reeds een enthousiast leidingsteam samengesteld. De meesten daarvan hebben al jaren ervaring als leiding in onze reguliere werking, maar sommigen komen ook uit de zorgsector. We hebben ondertussen al bij verschillende andere Akabe-scoutsen 'stage' gelopen en Akabe-vorming gevolgd. We zijn ervan overtuigd dat we iedereen de gepaste zorg en ondersteuning kunnen bieden!

Voor een Akabewerking overschrijden we de limiet van 2 leden per leider liever niet. Dat betekent dat we in ons opstartjaar een twaalftal leden kunnen toelaten.

Info en inschrijving!

Zoals hierboven vermeld mag werkelijk iedereen zich inschrijven voor onze Akabetak. Dat doe je door een mailtje te sturen naar akabe@scoutstielt.beNa dit mailtje komt de leiding eens op bezoek. Zo kunnen we een eerste keer kennismaken in een vertrouwde omgeving en enkele praktische zaken bespreken. Als er nog plaats vrij is (hier worden de leeftijd en de specifieke noden van het kind ook in rekening genomen), nemen we je er graag bij. Als dat niet het geval is, zullen we zoals bij onze andere takken met een wachtlijstsysteem te werk gaan.

TEAM AKABE

Team Akabe ontfermt zich over het oprichten van de Akabetak.

Toon Ingelaere (Toegewijde Dolfijn)

Pieterjan Spriet (Levenslustige Saki)

Ruben Ingelaere (Vitale Ibis)

Marlies Huys

Julie Verbeke (Dartele Agame)

Heb je vragen over de Akabetak of wil je Team Akabe bereiken? We staan klaar om al je vragen te beantwoorden!

akabe@scoutstielt.be

Julie Verbeke +32 478 63 13 70

Rekeningnummer Akabekas: BE90 7370 7121 6332

KALENDER

Hier kan je alle info over alle takken terug vinden. Het recentste nieuws en de recentste brief vind je hieronder!
Een overzicht van de activiteiten vind je op de kalender. U mag zich hiertoe in géén geval beperken, de brief bevat nog steeds alle nodige gedetailleerde info!