Groepskamp, de volledige uitleg!

WAAROM EEN GROEPSKAMP?

Beste ouders, Liefste leden,

In de zomer van 1994 hadden een groep enthousiastelingen een ambitieus plan. Tielt miste een scouts en daar wilden zij verandering in brengen. Het schitterende resultaat is u zeker niet onbekend. Een 240-koppige organisatie die we vandaag Scouts O. De Neckere Tielt noemen. Voor de zomer van 2019, 25 jaar later, hebben een groep enthousiaste scoutsers een ambitieus plan. Deze verjaardag willen we iets uitgebreider vieren dan gewoonlijk. Voor het eerste in onze scoutsgeschiedenis organiseren we een groepskamp. U leest het goed, op tentenkamp in de Ardennen met alle 240 leden, leiding en oudleiding. Altijd al eens met je broer of zus uit een andere tak op kamp willen gaan? Zin om met 240 het avondlied te zingen rond een kampvuur? Je volledig willen geven tijdens een massaspel? Dit alles is mogelijk tijdens ons groepskamp.

Achter de schermen zijn we hier al een half jaar mee bezig en de tijd leek ons rijp om nu ook bij jullie het enthousiasme aan te wakkeren. Zo'n groepskamp vormt voor de organisatie een uitdaging maar zal bij jullie, ouders en leden, ook heel wat vragen oproepen. Slapen de kapoenen dan in tenten? Hoelang duurt zo'n kamp? Wat met het buitenlandse kamp van de givers en jins? ... Op al deze vragen willen wij jullie zo duidelijk mogelijk antwoord bieden alvorens de leden zich moeten inschrijven. Dit zullen wij gedurende het jaar zeker doen in de vorm van:

• Een kampbrief: hier krijgen jullie de algemene info (november)
• Een vrijblijvende info-avond: Dinsdag 19 februari 19u30. Hier beantwoorden we graag jullie vragen die je na de kampbrief nog hebt.
• Een kampboekje: eind mei versturen we dit boekje met de allerlaatste info voor de mensen die zich ingeschreven hebben.

Omdat ouders graag op tijd hun vakantie boeken, kunnen wij jullie wel al volgende kampdata en - plaats concreet meegeven. We starten met het jonggiverkamp in Durbuy, op 9 juli zullen de andere takken hen vervoegen in de ardennen voor een 5daags groepskamp. Kapoenen, welpen en jojo’s keren huiswaarts zondag 14 juli. Givers en jins zullen er na dit groepskamp nog verder op uit trekken. Hun kampdata, net zoals de startdatum van de jonggivers, zullen (zoals gewoonlijk) pas later dit jaar vastliggen. Ziezo, het hoge woord is eruit! Wij hopen op een even enthousiaste ontvangst van dit plan bij jullie, ouders en leden, als dat bij de leiding en oudleiding het geval was. Wij gaan alvast door met het organiseren zodat dit groepskamp een groot succes wordt.

Mocht u reeds prangende vragen hebben, kan u het groepskampteam bereiken via groepskamp@scoutstielt.be. Wij zullen jullie graag verder helpen.

Een stevige scoutslinker, Comité Groepskamp 2019

KAMPDATA EN KAMPPRIJS

De kampprijs geldt voor het ganse kamp. Kapoenen en welpen gaan enkel op groepskamp, de oudere takken gaan op groepskamp en gaan voordien en/of nadien ook nog enkel met hun groep op kamp. Deelnemen aan enkel het groepskamp of enkel het 'takkamp', is niet mogelijk.

KAPOENEN gaan enkel op groepskamp: 9 -14 juli. De kampprijs bedraagt 100€.

WELPEN gaan enkel op groepskamp: 9 -14 juli. De kampprijs bedraagt 100€.

JONGGIVERS gaan zoals gebruikelijk op kamp van -14 juli, dus 4 dagen het 'normale' concept en 5 dagen groepskamp, de inschrijving geldt voor beide periodes, enkel groepskamp kan bijvoorbeeld niet. De kampprijs bedraagt 150€.

GIVERS gaan zoals gebruikelijk langer op kamp, zij starten met het groepskamp, mogelijks reeds 7/8 juli, nemen deel aan het groepskamp (9-14 juli) en breien er nog enkele dagen aan tot vermoedelijk 20 juli. Deze data zijn richtdata (zoals gewoonlijk bij givers), de giverleiding bezorgt de givers tijdig alle verder info hieromtrent! De kampprijs bedraagt 250€. De inschrijving en kampprijs geldt voor beide periodes, enkel het groepskamp meedoen of omgekeerd kan dus niet.

JINS gaan zoals gebruikelijk langer op kamp, zijn nemen ook deel aan het groepskamp (9-14 juli), de jinleiding informeert de jins over het verdere verloop van hun kamp! De startdatum is dus ook 9 juli. Nadien reizen de jins nog verder door, hoogstwaarschijnlijk t.e.m. 25 juli, deze datum is een richtdatum en dient bij de jinleiding verder bevestigd te worden. De kampprijs voor de jins bedraagt €250De inschrijving en kampprijs geldt voor beide periodes, enkel het groepskamp meedoen of omgekeerd kan dus niet.

Vergeet niet dat u via uw mutualiteit een groot deel van het bedrag kan terugvragen, alsook dat de uitgaven voor kinderopvang100% fiscaal aftrekbaar zijn. Voor wie dit bedrag alsnog aan de hoge kant is, bestaat er Fonds op maat. Alle info hierover vindt u hier terug!

WAAR VINDEN WE VERDERE INFORMATIE

De brieven die jullie reeds per mail ontvingen vinden jullie hier ook terug onder het tapblad documenten.

De brieven die wij jullie versturen zijn:

• De startbrief van september
  • Een brief met meer informatie rond hoe een groepskamp verloopt en de inschrijvingen in november
  • De kampbrief met kampboekje in mei (deze wordt enkel verstuurd naar de ingeschreven leden)

INFOAVOND

Alvorens we de inschrijvingen afsluiten willen wij iedereen die nog twijfelt de kans geven om meer informatie in te winnen.
Op deze infoavond zullen we een stand van zaken meegeven hoe de organisatie, planning, inkleding, ... van zo'n groepskamp in zijn werk gaat.
Ook wie reeds overtuigd is maar toch nog met vragen zit kan deze op de infoavond stellen.

De infoavond gaat door op DINSDAG 19 FEBRUARI OM 19u30 op WATEWY.